Једна од дефиниција заговарања је:
јавно заговарање је скуп организованих напора и активности грађана и њихових организација који, уз употребу демократских инструмената, оснивају и имплементирају стандарде и законе који воде до креирања правичног друштва.
Јавно заговарање је друштвени процес чија је сврха постизање друштвених промена у овом случају обустављање продаје Телекома Србије. Оно почиње од мале групе људи који деле забринутост око одређеног проблема (у овом случају око продаје Телекома Србије) и спремни су посветити време, своју стручност и расположиве ресурсе да би дошли до жељене промене. Састоји се од низа активности које се предузимају с циљем мењања политика, праксе и ставова.
Дакле, независно од тога да ли желите променити одредбе закона који (не)третирају одређене друштвене проблеме, узети учешћа у стварању урбанистичког и просторног плана за уређење ваше животне околине или промијенити школски план и програм, јавно заговарање вам може помоћи да остварите своје циљеве.
Јавно заговарање је инструмент да се ЗАУСТАВИ ПРОДАЈА ТЕЛЕКОМА РЕПУБЛИКЕ СРБИЈЕ
Планирање и припрема активности заговарања
Следећи елементи представљају битне основе за квалитетно деловање и не морају се користити истовремено или наведеним редоследом јер ће свака ситуација захтевати посебну стратегију.
- формирање групе људи са којима ћете радити
- идентифицирање проблема и постављање циљева
- истраживање поузданих података
- израда стратегије
- одређивање доносилаца одлука
- стварање коалиција
- рад са медијима
- прикупљање студија случаја о активностима заговарања.
Нема коментара:
Постави коментар