ДЕВЕТ ОСНОВНИХ ПИТАЊА
2. ЦИЉАНА ПУБЛИКА: ПРЕМА КОМЕ ЈЕ АКЦИЈА УСМЕРЕНА? НА КОГА ЖЕЛИМО ДЕЛОВАТИ?
Ко су људи или институције које морате продрмати? Треба препознати одговорне особе и могуће партнере, савезнике, али и противнике. Дакле, морамо имати јасну представу о томе ко су примаоци наше поруке, а такође којим средствима и на који начин можемо вршити притисак на циљне групе.
Ово укључује и оне који имају формалну власт (нпр. доносиоци закона) и оне који имају могућност и капацитете да утичу на формалну власт (медији, савезници, опозиција, итд.). У оба случаја ефективно јавно заговарање захтева јасну представу о томе ко је циљана публика и какав је приступ подручјима где се на њих може утицати.
Овде је опет неопходно пажљиво аналитичко истраживање да би се одговорило на следећа питања:
а) Ко су циљани доносиоци одлука и институције?
б) Зашто баш они?
ц) Који је формални процес стварања политике/одлука у том случају?
д) Који су неформални процеси? (гдје се у ствари доносе овакве одлуке и ко их заиста доноси?)
е) Које су појединачне перспективе, ситуације и препреке са којима се суочавају ови људи?
ф) Нашта се циља (законодавство, управа, администрација)?
г) Какав приступ овим људима и институцијама имате ви и ваша организација?
х) У којем моменту процеса интервенишете са заговарањем?
Нема коментара:
Постави коментар